Hoe begin ik een Keto dieet, en wat moet ik eten?

Home/Eten/Hoe begin ik een Keto dieet, en wat moet ik eten?

Hoe begin ik een Keto dieet, en wat moet ik eten?

Hoe begin ik een keto dieet? Nou, door te letten op je eten.

In principe komt het daar wel op neer, maar bij een keto dieet, waar je lichaam dus in ketose raakt, komt er wat meer bij kijken.

Hier heb je al meer kunnen lezen over wat het Keto dieet en ketose nou precies in houd, maar wat is nou de beste manier om met de Keto manier te beginnen?

In principe zijn er een paar hoofdregels waarmee je rekening moet houden bij het samenstellen van je maaltijden voor de dag/week:

  • Houd het netto aantal koolhydraten (dus koolhydraten - vezels) dat je per dag inneemt onder 40 gram, het liefste nog onder de 20 gram.
  • Zorg ervoor dat de inname van eiwitten gemiddeld is/blijft. Hiervoor kun je het beste uitgaan van 1.3 tot 2.2 gram eiwitten per kg vet vrije massa.
  • Verhoog de inname van vetten.
  • Verhoog de inname van water, en;
  • Verhoog de inname van zout, kalium en magnesium

Dit klinkt allemaal best lastig, en ik hoor je al denken "Hoe verhoog ik mijn inname van kalium?". Geen zorgen, met onze wekelijkse voedingsplannen hebben we met alles rekening gehouden en zorgen we ervoor dat je altijd een goede verhouden van vetten, koolhydraten en eiwitten blijft houden. Weer een zorg minder voor jou.

De Basis

Als je bovenstaande hoofdlijnen volgt dan zal je lichaam in

ketose raken.

Om het makkelijk te maken, hebben we hieronder een kort overzicht gemaakt met de voeding die je wel en niet mag eten.

EetVermijd
VleesBrood
VisPasta
EierenRijst
Groenten (die boven de grond groeien)Aardappelen
Natuurlijke Vetten (zoals boter)Suikers

Het bovenstaande lijstje is maar een kort lijstje met voeding die je wel en niet mag eten. Zoals je misschien al hebt opgemerkt (of bij de Keto manier hebt gelezen) is het van belang dat je geen/weinig koolhydraten eet en veel vetten en eiwitten.

Bij het volgen van een Keto dieet is het niet nodig om je calorieën te tellen. Om er echter voor te zorgen dat wij een goed gebalanceerd dieet aanbieden zorgen wij er wel altijd voor dat we een goede verhouding van nutriënten hebben en niet teveel schommelen in de hoeveelheid calorieën die je op een dag binnen krijgt.

Een (positieve) bijwerking van het Keto dieet is dat je minder hongerig zult zijn. Dit zorgt ervoor dat je minder snel trek zult hebben in, vaak ongezonde, snacks.

Zodra je gaat letten op wat je eet, en waar je overal koolhydraten in kunt vinden, dan zul je versteld staan hoe 'ongezond' de meeste voedingsmiddelen zijn. De Muesli die je 's ochtends eet, de jus d'orange bij de lunch, de pasta voor het avondeten. Steeds vaker zul je koolhydraten tegenkomen waar je ze niet had verwacht.

Ketoplan haalt dit obstakel voor je weg, een grote horde die je tegen komt bij het volgen van een keto dieet is altijd een gebalanceerd maaltijdplan hebben. Het is natuurlijk lastig om dag in, dag uit een plan te hebben van wat je de hele dag door gaat eten (laat staan wanneer je het klaar moet maken!).

Is Keto nieuw voor je? Of ben je al een tijdje het keto dieet aan het volgen? Schrijf je dan in voor een gratis account. Hiermee zal je gratis 7 dagen lang de maaltijdplannen in kunnen zien. Kan je gelijk bekijken of het keto dieet & het ketoplan iets voor jou is.

By | 2017-01-30T21:12:57+00:00 september 6th, 2013|Categories: Eten|Reacties uitgeschakeld voor Hoe begin ik een Keto dieet, en wat moet ik eten?

About the Author: