De eerste dagen van een keto dieet – Dag 2 & 3

Home/Het keto dieet/De eerste dagen van een keto dieet – Dag 2 & 3

De eerste dagen van een keto dieet – Dag 2 & 3

Dit is het vervolg van "De eerste dagen van een keto dieet - Dag 0 & 1".

De eerste dag ben ik prima doorgekomen. Ik weet, zoals ik ook al eerder had gezegd, dat de eerste paar dagen het moeilijkste gaan zijn. Ik heb besloten dat ik komend weekend wel een flexdag ga nemen.

Dag 2 - Dinsdag

De dag begin ik tegenwoordig altijd met een koude douche. Een koude douche heeft veel voordelen, waaronder het helpen van je vetverbranding. Meer over koude douches vind je in een latere blogpost!

Mijn ontbijt op dinsdag is hetzelfde als op de eerste dag van het Keto dieet. Een omelet met verschillende ingredienten:

  • 3 Eieren
  • Zout & peper en een beetje paprika poeder
  • Geraspte kaas
  • 2 plakjes salami
  • Verse spinazie

Dit is de eerste week dat ik weer een keto dieet volg, en ik had het eigenlijk ook pas last minute besloten (zondag middag), dus vandaar dat ik een simpel plan voor mijzelf had gemaakt. Lunch voor deze dag is de extra kip pizza die ik gisteravond heb gemaakt. Klik hier voor het recept.

Wederom vandaag er voor gezorgd dat ik voldoende water drink en dat ik keto snacks bij de hand heb.

Bij het zien (en vooral ruiken) van de kip pizza kwam er ineens een stuk meer interesse voor het keto dieet op werk.

In de avond heb ik een mix van wok groenten, kipfilet, kokosmelk en kerriepoeder gemaakt. Dit allemaal samen in de wok maakt een prima maaltijd met een lekkere oosterse smaak. Ook hier heb ik er weer voor gezorgd dat ik een dubbele portie heb gemaakt, zodat ik de tweede portie morgen mee kan nemen als lunch.

Dag 2 ben ik ook prima doorgekomen. Ik weet van vorige keren dat ik het keto dieet heb gevolgd dat ik niet veel last heb van de 'Keto griep'.

 

Dag 3 - Woensdag

Ik ben alweer 2 dagen bezig met het keto dieet en ik voel me nog prima. Eieren zijn mijn "go-to" ontbijt tijdens het keto dieet. Ze zijn makkelijk en snel te bereiden, en ik kan er genoeg variaties mee bedenken om het lekker te houden. Dus vandaag heb ik wederom eieren als ontbijt gehad.

Zoals hierboven al gezegd, weet ik van mijzelf dat ik weinig last ga hebben van de Keto Griep, dus voor mij zijn alleen de eerste dagen even van belang dat ik de overschakeling goed maak. Vanaf vandaag is het dus zaak voor mij om gewoon het plan te volgen en geen uitschietertjes te maken met koolhydraten.

Simpel genoeg, maar een plan is voor mij wel cruciaal. Ik heb namelijk al eens eerder besloten om een Keto dieet te volgen, maar zodra ik bepaalde ingredienten niet in huis had (en geen zin meer had om last-minute nog naar de supermarkt te gaan) werd het voor mij makkelijk om toch koolhydraten in te nemen. Dus voor mij is het keto dieet te volgen, mits ik een keto plan heb.

 

Wat zijn jouw ervaringen tijdens de eerste dagen van Keto? Heb je veel last van keto griep? En wat is jouw favo-ontbijt tijdens het Keto dieet? Laat het me hieronder weten!

 

 

By | 2017-01-30T21:12:57+00:00 oktober 2nd, 2013|Categories: Het keto dieet|17 Comments

About the Author:

17 Comments

  1. Anita 22 maart 2016 at 10:06 am

    Goedemorgen ,ik ben nu 4 dagen begonnen met het keto dieet, mijn vraag is mag ik gewoon alle koolhydraten eten tijdens het weekend? Als ik dat doe ga ik toch uit de ketose? W eet niet zo goed wanneer ik koolhydraten mag ,nu eet ik 0 koolhydtaten en mijn man zegt dat ik slecht bezig ben omdat je koolhydraten nodig hebt. is dat zo?
    Groet Anita

    • Max 22 maart 2016 at 11:12 am

      Goedemorgen Anita, leuk om te horen dat je al bezig bent met het keto dieet. In principe is het aan te raden om in het weekend geen koolhydraten te nemen. Dat gezegd hebbende, kunnen er een aantal redenen zijn waarom je dit wel zou doen. Daar kun je hier meer over lezen: Zaterdag flexdag, doen of niet doen?

      Bij een traditioneel dieet is het inderdaad van belang om koolhydraten binnen te krijgen. Echter, een keto dieet is een compleet ander dieet, waarbij je je energie niet uit koolhydraten, maar juist uit vetten put. Dit houd dus wel in dat je op een dag voldoende vetten binnen moet krijgen.

      Mocht je verdere vragen hebben, horen we dit graag!

  2. Mauricia 8 september 2015 at 7:23 pm

    Goedenavond,
    Ik ben sinds 2 dagen bezig met het ketodieet. Ik moet zeggen dat ik mij nog beter moet inlezen en daar ben ik nog volop mee bezig. Ik heb eerst een heftige detoxkuur gedaan om vervolgens de ketodieet te volgen.
    Ik heb vandaag bijvoorbeeld ’s ochtends ontbeten rond 08:00 uur en kreeg vervolgens pas weer rond 15:00 uur trek. Geen trek in zoetigheid en een vol gevoel. Vandaag dus maar 2 maaltijden tot nu toe en nog geen 1000 calorieën binnen. Heb ook wel last van een opgeblazen gevoel. Is dit normaal? Misschien teveel in 1 keer gegeten bij beiden maaltijden?

  3. guus blokhuis 20 juli 2015 at 3:41 am

    Hoi Max,
    Ben ik weer met nog een vraagje, moet ik het dieet perse een 4/5 tal maanden vol houden of mag ik ook zeggen na 1/2 maanden van mn buik is strak genoeg ik vind het genoeg en dan gewoon stoppen?

    • Keto 22 juli 2015 at 11:36 am

      Hoi Guus,

      In principe zal het per persoon verschillen hoe snel en hoeveel je afvalt. Je kunt natuurlijk altijd zelf beslissen wanneer je klaar bent met het Ketoplan, dit zal afhankelijk zijn van jouw huidige situatie en je doel.

      Groetjes,

      Max

  4. guus blokhuis 20 juli 2015 at 3:34 am

    Hallo Max,
    Ik ben Guus en ben 16 jaar
    Ik ben 1,75 lang
    En weeg 68 kilo
    Ik wil graag een keto dieet gaan volgen omdat ik een droge buik wil met weinig vet ik ben van plan om 4 keer per week naar de sportschool te gaan en daarnaast nog 3 keer in de week voetbal. Er is alleen een ding wat mij dwars zit en dat is hoe ik een eetschema moet maken ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet gaan doen, heb je tips of wil je mij erbij gaan helpen?.
    MVG, Guus

    • Keto 22 juli 2015 at 11:35 am

      Hoi Guus,

      Goed om te horen dat je het keto dieet wilt gaan volgen! Wij hebben op dit moment een aanbieding lopen waarbij je voor 3 weken ons ketoplan kunt uitproberen. Hierbij ontvang je voor 3 weken recepten, maaltijdplannen en boodschappenlijsten zodat jij precies weet wat je moet eten. Kijk voor de aanbieding op: http://www.ketoplan.nl/aanmelden.

      Succes alvast!

      Groetjes, Sidney & Max

  5. Vogelaar 8 juli 2015 at 11:46 am

    Goedemorgen Max,

    Ik ben nu anderhalve week bezig met het Keto-dieet, het voedingspatroon is goed te volgen, geen hongergevoel, ik val ook af, wel ben ik erg futloos, ontzettend sloom. Ik gebruik multivitaminen, veel water, magnesium, beetje extra zout en toch kom ik niet door deze slome fase (Keto griep, nu 3 dagen) heen.
    Heeft u nog tips voor mij??

    Met vriendelijke groet,
    de Vogelaar

    • Keto 22 juli 2015 at 11:39 am

      Goedemorgen de Vogelaar,

      Leuk om te horen dat je bezig bent met het keto-dieet. Een van de fijne aspecten van het keto dieet is inderdaad dat er vaak geen hongergevoel is (door de vetten die je binnenkrijgt). Als dit de eerste keer is dat je het keto-dieet volgt, dan kan het inderdaad best een impact op je hebben. Advies hierbij is om een keer per dag een kopje kippenbouillon te drinken, hierdoor zou je je wat beter moeten gaan voelen.

      Succes!

  6. peter 8 mei 2015 at 9:38 pm

    Koolhydraatbeperkt doe ik al even maar ook soms niet en via deze site op ketodieet terecht gekomen.
    ik ben nu 49 jaar 180 langen 93 kg en zou heel graag wegen wat ik woog toen ik 20 was, zon 80 kg liefst Minder.
    1ste dag vanaf woensdagavond 2100 niks meer gehad tot vanavond , gewoon broccolieen champions met 2 hamburgers en een beetje mayo. Dus bijna 2 dagen gevast ,nu ben ik vanmiddag na t werk thuisgekomenen gelijk wat kaas gegeten en ff ,at er aan de diaree , ik denk maar dat t ontgiften is.
    hardlo
    en doe ik al 28 jaar , gisteren ook gewoon gelopen en dat na 1 nacht en een vol.e dag geeen eten alleen thee en e
    water, en t lopen ging prIma.wat heb ik fout gedaan?
    morgen ontbijt ik met spek en eieren ,wat ik al jaren doe eigenlijk ,ik heb alleen een koolhydraat choco tik , maar sta erachter en wil afvallen

  7. Bernie Rubble 1 mei 2015 at 6:15 am

    Goedemorgen,

    vandaag is de 6é dag van ons ketodieet (Echtgenote en ik) ik ben gestart met een gewicht van 117kg, akkoord ik ben wel 1.88 groot maar die buik zat me toch in de weg 🙂
    we hebben het dieet betrekkelijk strikt opgevolg maar met hier en daar een paar aanpassingen aan de ingredienten.
    zoals ik zei, de 6é dag, ik ben vlot een 5.5kg verloren (veelal vocht), mijn echtgenote een 3-tal kg.
    Van de ketogriep heb ik niets gemerkt, mijn echtgenote heeft een 2-tal dagen lichte hoofdpijn ondervonden maar het was best doenbaar, ik moet ook zeggen dat we respectievelijk 42 & 46 jaar zijn en beiden fulltime werken dus het was hier en daar een aanpassing om dit goed te doen lopen.
    Het enige dat ons eigenlijk een beetje démotiveert is het vooruitzicht dat dit wel een 5-tal maanden zal moeten vol gehouden worden, maar helaas “no pain, no gain”, dus we zien wel en proberen er niet teveel op vooruit te lopen.

    • Keto 7 mei 2015 at 4:04 pm

      Hoi Bernie,

      Goed om te horen dat jij en je echtgenote zijn begonnen aan het keto dieet!

      Wat wijze woorden: de eerste dagen/weken zijn altijd het lastigste om door te komen, gezien het een compleet nieuw voedingspatroon is. Zeker na tientallen jaren gewend te zijn aan koolhydraten zal het zeker een schok zijn voor je lichaam om over te stappen naar een dieet zonder koolhydraten. Wij merken vaak dat het na een aantal weken een stuk makkelijker begint te worden om het dieet te volgen.

      Je hebt inderdaad gelijk, No Pain –> No Gain!

      Heel veel succes! Mochten we iets kunnen doen, dan horen we het graag.

      Groeten,

      Sidney & Max

  8. Jasper 4 mei 2014 at 6:01 pm

    Beste max,

    Zelf wil ik het keto dieet gaan volgen, maar ik heb een paar vragen over het dieet. Hier kan ik aanmelden om alles dagelijks te kunnen zien wat ik moet eten om in ketose te raken, maar bij ieder mens is het toch anders? Je moet toch kijken naar je lichaamsgewicht en dan berekenen hoeveel eiwitten vetten je nodig hebt? Voor mijn leeftijd en gewicht zal ik minder caloriën moeten eten dan iemand die ouder en zwaarder is toch?

    Hoor graag van je

    Mvg,

    Jasper

    • Max 5 mei 2014 at 9:38 am

      Beste Jasper,

      Je hebt inderdaad gelijk dat het bij ieder mens verschilt. Sommige mensen zullen inderdaad meer of minder calorieën nodig hebben.

      We hebben onze plannen gebaseerd op de standaard. In de regel zal ieder persoon in ketose komen zolang je onze plannen volgt.

      Daarnaast hebben we het plan zo ingericht dat in principe iedereen ermee af kan vallen. Met een keto dieet is het zo dat het in wijze niet veel uitmaakt als je ‘te veel’ calorieën binnen krijgt op een dag. Verschillende praktijk studies hebben laten zien dat afvallen ook dan nog mogelijk is!

      Hoop dat alles duidelijk is!

      Groetjes,

      Max

  9. Anushka 3 maart 2014 at 7:24 pm

    Beste Max,

    Vandaag mijn 1e dag Keto dieet. Ik voel me prima vandaag omdat ik uitkijk naar de zondag waar ik wel dan iets mag eten wat ik erg graag lust. Jou recepten klinken ook super dus zal ze ook uit proberen.

    Groeten Anushka

    • Max 6 maart 2014 at 10:12 am

      Hoi Anushka,

      Goed om te horen dat ook jij gaat beginnen met het keto dieet! Het valt ons op dat steeds meer mensen in zien dat je niet persé weinig vetten hoeft te eten als je wilt afvallen. Een positieve ontwikkeling dus!

      Ook fijn om te horen dat onze recepten goed klinken, we hopen dat je ervan geniet!

      Hoe gaat het keto dieet tot nu toe? Mocht je vragen hebben dan hoor ik dat graag!

      Groetjes,

      Max

Comments are closed.