4 “low-carb” voedingsmiddelen waarmee je op moet passen tijdens keto

Home/Eten, Gezondheid, Het keto dieet/4 “low-carb” voedingsmiddelen waarmee je op moet passen tijdens keto

4 “low-carb” voedingsmiddelen waarmee je op moet passen tijdens keto

Tijdens een low-carb wordt er aangeraden om veel vlees en groente te eten. Dit betekent helaas niet altijd dat elk stukje vlees zo goed als carb-free is. Gepaneerde schnitzels zijn hier bekende, en ook duidelijke voorbeelden van. Maar er zijn ook voedingsmiddelen waarvan er veel meer carbs in zitten dan je van tevoren zou denken.

Goedkope hamburgers

Hamburgers lijken in eerste instantie heel onschuldig. Een goede hamburger gemaakt van vers rundergehakt is dan ook zo goed als carb-free. Maar daarnaast zijn er vaak ook nog goedkope hamburger te koop. Ook lekker, maar je krijgt ongemerkt een lading carbs binnen. Vaak zit er een hele boel zetmeel in deze hamburgers verwerkt. Kijk daarom eerst altijd even op de verpakking of ga gewoon voor de verse hamburger!

Wortelen

Over het algemeen bevatten verse groenten weinig koolhydraten. Wortelen zijn helaas een ander verhaal. Een lekkere snack, dat zeker, maar gemiddeld bevat een waspeen bijvoorbeeld rond de 6g koolhydraten per 100g. De algemene regel is dat je met groene groentes bijna altijd wel veilig zit kwa carb-gehalte. Nog een hele gezonde; Bloemkool. Bloemkool mag dan wit zijn, maar onmisbaar voor ons in een low-carb dieet.

Cashewnoten

Hoe lekker ze ook zijn, ze bevatten helaas wel een hoog aantal koolhydraat gehalte, gemiddeld zo’n 22g per 100g. Een handje per dag zal zeker geen schade aanrichten aangezien ze ook boordevol zitten met vetten. Maar pas op dat je niet meteen de hele zak leeg eet. Daarnaast moet er sowieso opgepast worden met het aantal noten, omdat ze per 100g een gigantisch aantal calorieën met zich meedragen.

Vleesvervangers

Pas ook op met vleesvervangers zoals een groenteburger en Quorn burgers. Deze bevatten veel meer koolhydraten dan je zou denken. Een 100g groenteburger bevat bijvoorbeeld al rond 10g carbs. Als je vegetarisch wilt eten, ga dan voor tofu/tahoe met hoge kwaliteit. Deze zijn veilig met +-2g koolhydraten per 100g.

Voordat je 'onbekende' producten koopt, is het aan te raden om altijd even snel op de achterkant te kijken en te kijken of er geen verbogen koolhydraten verstopt zitten!

 

 

By | 2014-03-21T16:00:55+00:00 maart 17th, 2014|Categories: Eten, Gezondheid, Het keto dieet|1 Comment

About the Author:

One Comment

  1. Marcel Berkien 18 maart 2014 at 5:47 am

    Dat is een heel goede tip. Zodra je de etiketten gaat lezen van verwacht veilige producten schrik je vaak.

Comments are closed.